FÖRLOVNING

Vi har förlovat oss och jag är så lycklig och allt är perfekt!!!!!! (Sorry J, men bli inte arg =))




(Jag skrev ett eget inlägg om det Julia skrev på sin blogg. Jag håller med Julia till 1000%, om ni inte förstår vad jag menar så gå in och läs HÄR före ni läser mitt)
Nej, jag bara skojade, vi har inte förlovat oss. Men jag tycker folk borde tänka efter lite innan man ger sig in på sånt. Vet ens vissa vad det egentligen betyder? Vissa kan fan inte ens tänka, utan de bara är med i "modet". Tydligen så är det mode att förlova sig nu, för det är flera stycken som har gjort det. Iallafall här i tråkhålan Hällefors. En del säger att ni älskar varandra, en del svarar "det bara blev så". Hur kan man älska en person som man inte litar på? Och hur kan folk ens tänka tanken att en ring kommer förbättra ens förhållande? Jag vet några par som har förlovat sig, som bråkar och gnäller jämt på varandra. Kommer det ens att hålla för er länge till? Ett förhållande går ut på att älska varandra, lita på varandra, prata med varandra, försöka ge varandra den uppmärksamhet/relationen som behövs & ge och ta. Det fick jag lära mig efter drygt ett år.. Men seriöst, vet ni ens vad det betyder? Jag syftar inte på några speciella, utan mer i största allmänhet. Sen tror ni säkert att jag är helt emot förlovning, och det är jag inte kan jag säga. Det är jätte sött.. Men frågorna är mer varför, varför så tidigt och kommer det hjälpa för vissa?


*pustar ut, nu fick jag ur mig lite*


Kommentarer
Postat av: Johie

Måste bara säga min version.

Jag tycker ni har lite fel där...

Tycker man verkligen om någon jätte mkt och allt e så bra att man kan tänkas gifta sig med den personen i framtiden så tycker jag att det e jättefint att förlova sig. Sen finns det ju många som gör allt för att deras förhållande ska funka som att förlova sig, skaffa barn, köpa ny bil osv. Vill folk slänga ut pengar på att förlova sig även om dom bråkar och allt e skit för att det ska funka så fine låt dom göra det då...Jag tycker iaf att man känner själv när man träffat den rätta och då ska man inte tveka att förlova sig=) Tack för mig!

2010-02-08 @ 18:27:14
Postat av: Julia

Ovan: Jag tycker inte alls att det är FEL att förlova sig alltså, men nu har det blivit lite av en "fjortisgrej" att göra, och man gör det bara för att 'alla andra gör det' verkar det som. Och jag undrar om man gör det för sin egen skull eller för andras skull. Väldigt ofta är det ju folk under 18 som förlovar sig, och visst kan man väl ha hittat "sin rätta" då men jag undrar hur många det är på en skala som gifter sig med någon dom blev tillsammans med i 15-årsåldern. :)



2010-02-08 @ 18:53:31
URL: http://juliaberg.se
Postat av: Johie

Okok..Jaa jag kan ju inte svara för nån annan än mig själv..Vet inte så många som förlovat sig nu..Är ju väldigt sällan man hittar sin blivande man när man e 15år. Jag skulle då aldrig förlova mig för nån annans skull och det har jag aldrig gjort heller..

2010-02-08 @ 20:21:08
Postat av: ilona

Äsch, jag tycker att det är upp till varje förhållande. Vi förlova oss efter 2 år, och förlovning är fortfarande inte samma sak som att "gifta sig"... En sådan ring tycker jag är bevis på att"jag vill fortsätta leva med dej"..men jag skulle inte kunna använda den som en räddare i ett förhålalnde, så delvis håller jag med er..Blir knappas bättre om ett förhållande redan går åt helvete och så ska man göra det seriösare genom att förlova sig...? Kan även hålla med om att en 15 åring borde inte vara fölovad, men det är ju som sagt upp till var och en... Jag är iaf lycklig och förlovad och tänker fotsätta med det :)

2010-02-08 @ 21:42:55
URL: http://iloonaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra omoget , du är bara avensjuk på att du inte kan ha ett bra förhållande ! och inte får som du vill..

2010-02-09 @ 15:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0