Vem är vad?

OBS! Blandad text med funderingar, arga ord och meningsfulla ord.
En sak jag har undrat väldigt länge över är hur folk beter sig här omkring. För ena dagen så gillar inte den en person, sen nästa dag eller 2 dagar senare så skriver man iallafall med dom och berättar hur "fin" och "söt" den är. Okej, klart man får vara kompis med vem man vill.. Men jag börjar faktist undra om du är rent utav nyfiken om vad exempelvis jag tycker om X! Och sen ska du berätta det för denna person. Eller varför håller du på såhär? Men snacka inte skit/berätta/tala om han/hon/den/det om du inte gillar den och sen så ska du prata/vara trevlig/rar mot den nästa dag! Dåligt självförtroende, brist på vänner, rädd att stå för vad du tycker eller är du rädd att inte vara omtyckt? Ni vet nog vilka jag menar...
Sen att jag har fått reda på en del andra saker som en "vän" (eller vad jag nu ska kalla den) har snackat så mycket gojja om mig, och sen en stund senare så älskar du mig så himla mycket och jag är världens bästa.. Varför håller du på så? :S Är du rädd för att vara ensam? PeriodarN, är ditt nya namn. Synd att det kom fram allt du hade sagt om mig! ;) Allt kommer fram, förr eller senare oavsett vem vad hur. I denna by kan ingen tyvärr hålla käften, och ja.. Alla snackar om alla.

Men som jag skrev, jag stör mig bara på vissa saker. Vänner, väljer man själv ofc. Men varför snacka skit ena dag, och älska nästa dag? Min fråga är varför? Varför? Varför??
Kan någon individ förklara för mig varför folk beter sig så?!
Eller ha nå förslag om varför? SKRIV DÅ! :)


Till mina vänner!
Jag själv, i dagens läge mår så otroligt bra. Jag har mina vänner, och dom vet verkligen vilka dom är. Jag har insett själv nu vilka de är. Er håller jag tryggt i mitt hjärta, er litar jag på, er vill jag aldrig släppa taget om. Ni gör min vardag, när den är grå och trist. Ni lyser upp, er kan man prata med och er kommer jag alltid att finnas för. Jag kanske inte har så jätte många vänner, men jag har äkta vänner iallafall. De är några st, men fan så värdefulla dom är för mig. Jag älskar er, oavsett om jag inte har så mycket tid eller om jag skulle ha det. MEN NI BETYDER ALLT! ♥♥♥♥

Som en text jag hitta ut en blogg: "Bättre med några få RIKTIGA vänner än 10 "lösa" som kommer o går o aldrig ger en något. Som bara tar energi ifrån en. Det är inget som ingen människa mår bra utav." Så sant som det är sagt!!  Det är bra att ha få vänner & många bekanta - och att veta vem som är vad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0