Dag 19 – Något du ångrar

En sak jag ångrar, som jag kan berätta öppet är när jag gick i skolan.
Jag hade precis börjat första ring på Pihlskolan (HR-programmet) och vi skulle ut och ha praktik. Jag va överallt och letade, men hitta inget. Men till slut så kom jag på att en klasskompis är ju ifrån Filipstad, och det kanske fanns något där. Och det fanns det.. Både hon och jag sökte praktik på Hotell John och fick det. Så jag bodde ju hos henne i under tiden vi va där.
Men dagarna gick, vi gjorde våra sysselsättningar med allt som vi blev tillsagda och lite mer arbetsuppgifter. MEN.. (Nu kommer det värsta!) En dag så hade vi inte så mycket att göra.. Eftersom vi hade blivit klara med alla uppgifter. Då säger handledaren att vi ska plocka fimpar runt hotellet!! Med plasthandskar & en svart sopsäck så skulle vi gå runt och handplocka! Vad fan är det för jävla idé? Vem låter några ungdomar plocka fimpar? Jag blev förbannad och ringde min lärare på skolan och sa att jag hoppas av praktiken. JAG ville inte änna mig som en slav. Och det gick väl bra, och jag fick en annan plats som tur va. Men ändå... Fan, jävla idioter säger jag!


Det är något som jag ångrar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0