Kurs - Dag 9

Ja, igår va det hundkurs för 9:e gången.
Som jag sa en gång förut så ska vi kräva mer utav hundarna, för nu är de såpass duktiga.
Igår började vi med att spåra igen, och Maya h on va mycket modigare än förra gången! MEN nu va det mörkret som va ivägen.. Hon såg en stubbe lite längre bort ifrån "spåret" och började skälla på det istället.. Men vi fick en rådjursklöv & blod som vi ska träna med lite extra.

Och förra gången så hade vi 3 läxor. På frigående fot så ska jag kunna säga "ligg" och hon lägger sig FAST jag går. Samma sak med ordet "stå". Sen en läxa att de ska kunna backa..  Jag hade du trott en annan sak, så jag övade bara på att backa normalt. Och det visade jag igår vad vi kunde.. OCH vi fick jätte mycket beröm på det! Jag trodde vi skulle göra en annan övning.. Men det va tydligen bara att backa. Så jag ska finslipa lite på backningen, sedan ska vi öva mer på att frigåendet när hon ska "ligga". Det hade alla fuskat lite på..



Men idag så har jag tänkt att jag ska ta det dära blodet och rådsjurklöven och gå ett spår med henne INNAN mörkret faller ned. För igår började hon nosa jätte mycket, SEN kom hon på att det vamörkt. Så intresset för söka finns där! Så jag hoppas att Jessie skulle bli med då också, alltid roligare om man är 2! :) Så önska oss lycka till för oss sen i eftermiddag! ;) ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0