Kurs - Dag 8

Positivt!
Maya va faktist duktig, fast hon är väldit väldigt mörkrädd just nu. Igår så kom det en hundägare med hund som gick ifrån skogen (finns en gåväg bredvid hundplanen där vi är) med en reflex. Och Maya började morra (mörkt ute) på människan. Sen höll hon koll hela tiden ifrån det hållet som individen kom ifrån.. Så hon va mer nyfiken där, än kursen... Fan, kan vi inte börja tidigare? Så det är ljust ute.. Maya är faktist mörkrädd!
Men annars skötte sig hundarna bra, som vanligt! :D :D

Negativt!
Och jo, inatt så väckte Maya mig 2 ggr! HUNDJÄVEL!!! Först så kom Johannes hem ifrån em skiftet vid ungefär 02.30 och hon tokskäller.. Jag vakna självklart.. Sen så började hon skälla ännu mer vid 4.30 på möran, och jag kollade klockan och hade bara lust att skrika åt henne att va tyst. Hon sprang ner och skällde och morrade.. Och det roligaste va.. INGEN kom, och NEJ det spökar inte i huset (gammla hus rör sig, och det är väl det som kan låta endast i detta hus) och som sagt.. Johannes va redan hemma. Och johannes är så jävla svårväckt, så jag hörde han mara säga "maya" när hon skällde. Är hon vaktig, eller är hon mörkrädd? Eller båda 2?



Skoja inte om jag är brutalt trött idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0