Maya kan

Som jag skrev lite tidigare: I lördags tjuvtränade jag lite med Maya, då hon fick gå lös. Det finns en jätte bra gångväg att gå, som även går till mina föräldrar så vi passade på att ta oss en paus där när vi väl kom dit. Det är som sagt en gångväg, med vägen 4 meter ifrån och mellan det är det en djupt dike. Och jag hade tösen lös där, inte helt lös. Kom det en bild, cyklist mm så satte jag ned henne bredvid mig och väntade tills den/det passera. Hon skötte sig otroligt bra! Nästa gång vi går där, så ska jag prova ha henne lite mer lös och se hur hon reagerar på när en bil kommer. Fast jag ska ju ha uppsikt på henne såklart. Men det får bli nästa gång.
Men ikväll är det något roligt som händer! Jo, ikväll är det faktist hundkurs. Maya älskar att gå på dom, h on blir helt studsig när jag frågar "Maayaa, ska vi gå på hundkuuuurs ikväll?".. Det är precis som hon skulle fatta vad och vart vi ska. Fick ingen läxa frästen, någon utav oss som är med på kursen. Tur, skönt att vara "läx"-fri någon gång. Men jag hoppas Maya sköter sig återigen, och inte glömt det hon kan. HIn är absolut inte svår att lära nya saker. Maya - Min tjeeej, min underbara tjej! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0