DAG 2

Oj, såg att jag hade skrivit "Dag 2" på förra inlägget. Det ska stå "Dag 1".

Men igår var det som sagt, DAG 2 på allmänlydnadskursen Del 2. Vi hade i "läxa" ifrån förra gången att hon ska kunna gå i "fritt följ" ca 5 steg fram och tillbaka och samtidigt ha kontakt/titta på mig under dessa steg. Och den andra läxan va att lägga hunden under fritt gående UTAN att peka med fingret, böja sig ned etc. Utan hunden ska ligga på "ligg!" bara. Och förvånadsvärt så kunde Maya allt, vi som endast hade tränat på "LIGG".. Men det är ett problem.. När jag säger "LIGG" så lägger hon sig så sakta, liksom först ner med bakbenen, sen sakta med frambenen.. Helt cool-lugn! Jag hinner nästan gå och ställa mig (5-10 meter framför) på plats innan hon ligger still. Jag tänkte att det kanske är så att hon är så "seg" eftersom hon går på pencillin just nu? Ja, det får jag tro om ingen annan har något att komma med? ;p Annars får vi träna till helgen, för på Fredag ska stygnen och pencillinet avslutas!! :D

Och i läxa tills på Måndag så ska vi lära hunden att sätta sig bredvid oss på vänster sida på kommandot "fot". Tror ni vi kommer att lyckas? ;b Haha, jag får fanimej försöka så gött jag kan! Övning ger färdighet, inte sant?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0