Dag 3

Dagen gick bättre än jag trodde. Hon var supertaggad Maya. Och hon var så otroligt glad för att slippa bandaget och den dära dumma skon.. Så idag gick det super bra! Hon var även oerhört duktig på inkallningen och sedan kommandot fot. (Då ska hon sätta sig vid foten). Och apporteringen fungerade bra, men som sagt. FINSLIPNINGEN kvar. Nästa läxa är att finslipa dessa 2 grejor.

Men jag fick även en till liten läxa (låter som en hård hundskola detta, haha!). Jo, eftersom jag ska ställa ut henne så ska hon använda ett speciellt utställningskoppel när vi tränar på "stå" liksom. Så hon förstår lite vad vi ska göra. Exempel, tar jag fram drag-selen så vet hon direkt vad vi ska göra. Så då borde det inte heller vara så svårt med utställnings-kopplet? :p

Jaja, det återstår och ser till nästa vecka. Denna vecka är det lite läxträning och Agilityn att se fram emot.



Kommentarer
Postat av: Sandra Åhfelt - TÄÄÄVLINGAR !!

Hejsan hur mår du en sån här solig och fin dag :)?

Missa inte alla mina tävlingar i min blogg :D

Det hade vart SKIT skoj om du var med i någon utav dom :)

KRAM PÅ DIG!

http://saandriiiee.blogg.se/category/tavlingar.html

Har även Dagens blogg som är väldigt popis :)

http://saandriiiee.blogg.se/2012/april/dagens-blogg-9.html#comment

2012-04-17 @ 22:19:21
URL: http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0