Maya älskade älskling! ♥

Maya har varit med om en liten olycka.. Igår (Lördag) så var jag, Alice, Lewis och Maya ute och gick. De badade, de lekte, de hoppa i in i buskar etc etc. Men sista vatten bäcken så springer hon som vanligt, SEN sätter hon sig ned och bara har tassen upp i vädret. Jag kände på klon, ifall det var den. Men då fick jag se på min hand att hon blödde.. Som fan.. Då såg jag att hon hade skurit trampdynan, tänk liksom man skär upp sig mellan fingrarna... USCH, jag rös till där! Så hon haltade, haltade och haltade. Igår kväll vid 22 ringde jag Jour-vetrinär i Karlstad. Och vi fick tid idag, vid 11 på förmiddag. Jag och mamma åkte in.
SÅ.. Maya ska medicineras i 10 dagar, i fem dagar ska hon få någon vätska för infektionen, och i 10 dagar (2 ggr om dagen) ska hon få tabletter för smärtan. Och sen ska hon ha bandage och tratt (tratt om det behövs) på sig. Hon är lite groggy än, så hon ska vila/sova resten av kvällen..  Inte alls ta för stora steg eller promenadet. De sydde ihop trampdynan igen, tur det finns veterinärer som kan alltså!! Det var ca 1 cm djupt. Jag som inte trodde det var så farligt, men tydligen så var det så. Men snart är hon är frisk tjej, då börjar träningen och allvaret igen :) Fan också, lydnadskursen börjar imorgon ju... Och Agilityn torsdagen efter påsk. Typiskt! :) Jag får åka dit och bara va med & lyssna utan hund. Hon får vara hemma, eller sitta i bilen för att vila upp sig.  
    


Ca 1 cm djupt!

 




Min älskade tjej! Snart är du på benen igen.. ♥


BTW! Så har jag tagit ledigt imorgon ifrån jobbet. Så imorgon är jag hemma för "vård av sjuk hund". Hihi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0