Våra mål

Rambo
Min första hund, eller min familjs första hund. Inskaffades när jag fortfarande bodde hemma. Med Rambo så har jag tänkt prova på Agility, eller freestyle. Han är otroligt lätt att lära sig nya moment och trix. Han kan; sitt, ligg, spela död, skall, skälla på ordet "vad säger man?", yla på kommando, höger&vänster tass, sitt fint, upp och stå, stanna, puss på kommando etc. Vi håller på att lär han att "hoppa" upp på ryggen/magen och sitta/ligga där en stund. Han är sjukt duktig på att lära sig saker, fast han är 6 år lill-pöjken! Han har inte gått nå kurser, han är helt och hållet lärd hemifrån från våra kunskaper. 

Att göra:
- Möjligtvis freestyle eller Agility om tiden finns.

 


Maya
Med Maya har jag lite mer planer. Hon har gått Allmänlydnadkurs del 1. Är inne nu på del 2, sen så har jag så mycket fler saker som jag skulle vilja göra. Men kanske inte har tid, eller så passar inte Maya för det eller något. Men då finns det en lösning, skaffa en till! ;) Så vi får väl se hur det kommer att gå. Om det blir en utökning framöver eller inte.

Att göra 2012:
- Allmänlydnadskurs del 2, som mål är att kunna vara med i en lydnadstävling i sommar. (Pågor nu)
- Agility för nybörjare (Startar imorgon, 12e April)
- Jägarexamen (För mig då, sen lära henne lite mer om jakt och diverse)
- Eventuellt någon uställning.


 


Vad har NI för planer för era hundar iår?



Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

Hej!



Nu blir det först och främst rallylydnad. :) Viltspåret och agilityn är också tanken nu när vädret blir lite bättre :)

2012-04-11 @ 14:27:01
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/
Postat av: Emelie o Nova

Ja, det är det faktiskt :P Jag var lite skeptisk i början, men nu tycker jag det är superkul, och det gör Nova med :)

Okej! Vad roligt! Tråkigt med stygnen dock, men ni kan ju vara med nästa vecka :)

2012-04-12 @ 08:57:02
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/
Postat av: Sofia

Brukar ni hålla Rambo nerklippt? Han var ju söt :)



Sv: Jag har en Airedaleterrier, vi tränar lydnad inför lydnadsklass 1 någongång. Annars personspår, utställning och upplet, när han blir större blir det också agility och drag!



Hunden vi ska skaffa är en Labrador. Det blir egentligen mammas hund och jag bor ju hemma så det är klart att det kommer skrivas om den på bloggen, och jag kommer nog träna någonting med den också. Lydnad kanske, är inte helt säker ännu :D

2012-04-12 @ 12:21:45
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: erika

Sv: Hej! eftersom jag siktar lite högre i lydnad, bruks och liknadnde valde jag en annan ras :-) Australian Shepherd

2012-04-12 @ 13:35:13
URL: http://erikashundar.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Sv: Okej, lycka till på agilityn då :)



Haha, flattar låter som härliga hundar!

Njä, ingen som jagar direkt. Det blir ingen jaktlabbe :) däremot blir det säkert jaktprov ändå.

2012-04-12 @ 15:09:31
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: erica

så kul ni kommer ha tillsammans! I vår och sommar hoppas jag kunna tävla i lydnaden och i höst börjar jag nog med lite jaktträning, sen ska hon ställas en hel del också=)

2012-04-12 @ 17:39:49
URL: http://biche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0