Onsdag

Jag har fått mycket stöd angående gårdagens inlägg. Tack för att ni tror på mig/oss. Det gör mycket! ♥

Igår var det en månadstävling här på klubben. Och jag hade tur, och slapp linförigheten. Alltså vi har kört så att man får dra 5 moment av dom som är med beroende på klass. Jag fick läggande, ställande, inkallning, hopp och platsliggning. Jag var inte riktigt nöjd med detta, men det var en bra träning.
Innan tävlingen började så körde jag och Emelie igenom linförigheten och härjade med Maya en stund.
Så detta hände då på planen när det var min tur att gå ut till tävlingsledaren efter bus och lite träning:
Läggandet: Hon la sig, men hon la även ned baken snett. Och fick då ett snett sittande.
Ställande: Följde hon med några steg sen stannade hon, så ett dk på det.
Inkallning: Helt okej.
Hopp: Helt okej.
Platsliggning: Helt okej, det brukar vara i 2 min men vi låg i 3 så hon nosade en del i slutet. 
- Men detta kan hon annars, jag brukar inte behöva säga dubbeltkommandon. Så detta med att "aktivera henne" innan ska jag sluta med. Eventuellt tagga igång henne. Ska vi köra, så ska vi BARA göra det på planen och inte innan. Hon vissnar lätt. Men är det bara träning så får man göra i sin takt liksom och behöver inte ta alla saker i rätt ordning. Och på träning får du ha med belöningen och ge belöning ;) Jag har även fått tipset att hon ska få mindre mat på morgonen, så hon kämpar för godsakerna. Får prova mig fram liksom!
 
Men annars idag så blir det lugnt. Det är en otroligt fin dag idag, solen skiner och inte ett moln på himlen. Jag har 2 alternativ - antingen en långpromenad eller en träningskväll på bruks. Behöver all träning som man kan få nu  innan tävlingen. Och hon har ännu inte börjat löpt ännu, så jag håller fortfarande tummar och tår på att honkan hålla sig ett tag till! Men vad som händer i eftermiddag/kväll återstår ser efter jobbet vad vädret, lusten och orken säger. Jag kanske har fått helt andra planer? :D Hade't!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0