Duktigt!

Idag har jag varit duktig!
Först drog vi till Karlskoga för att handla lite mat och diverse.. 2000 gick direkt ifrån kontot. Och även ett nytt hem åt Gullan. (Gullan är J:s systers fisk som vi har tagit hand om). Ett litet akvarium som rymmer 19 liter vatten. Och så fick hon även 10 små nya vänner med sig som ska flytta med henne till det nya hemmet. det är en liten fisk-art som har färgerna blå, röd och silver. Neontetra heter dem. Och här nedanför så ser ni deras nya hem! ↓


När vi kom hem så gjorde vi iordning en lätt lunch, sen kom mamma och hjälpte mig lite med fixa ihop akvariet och så. Sen så har jag varit lite hemma-fru idag. Jag har tvättat 2 tvättar samt hängt upp det, gjort rent i sängen, tänt eld i kaminen, diskat, dammsugit lite och aktiverat djuren. Och idag fick katten komma ut på gården (när det inte var så kallt ute) och hon smet faktist inte. Hon tyckte mest det var otäckt med snön tror jag =) Ja, hon ska få vara mer och mer ute ju varmare dagarna blir. Kul för henne!  
Jag och Maya tog oss en promenad också, men inte en lång. Så himla kallt ute, och de tycker hon också.. Fy, -18 nästan!! Okej, jag gillar vintern.. MEN inte såhär kallt. Burr, burr, burr! Får lära Maya att använda toaletten när det är såhär kallt.. *Fniss!*
Och en sak till, så färgade jag mitt hår nu under eftermiddagen. Fick lite ljusare färg. Vad tycker ni?

 

 
Men nu så har jag intagit soff-läge. Och satt på en film som jag hade tänkt att se innan allt bra börjar på tvn. Johannes är och träffar sina vänner, och jag är hemma med tjejerna. Och snart kommer nog min bästa vän och umgås med mig. Fredrikius! :*  ♥
Men ha en bra kväll. Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Sofie- Mina ord om Min vardag

Jättesnygg färg! :)

2012-02-05 @ 11:05:48
URL: http://sooffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0