Uppmärksamhet

Nu är det så att jag tänkte prata lite om uppmärksamhet. 

Vi märker inte att vi ber om uppmärksamhet eftersom det är så självklart. Vissa får lätt uppmärksamhet, vissa andra lite svårare. Vi kräver jämt uppmärksamhet. Hoppas ni inte tänker; nej, detta är ju bara dumt. Vi kräver inte alls uppmärksamhet. Men vad gör du om din bästa vän plötsligt slutat ge dig uppmärksamhet, bara rentav ingorera dig? När vi pratar kräver vi uppmärksamhet, vad är annars meningen med att prata om ingen lyssnar? Samma sak för artister. Deras musik går ut på att deras musik ska nå ut till folk, de ska upptäckas, uppmärksammas. Dom tjänar pengar på det och genom det kan dom göra fler album osv. Vi ber om uppmärksamhet, fast vi egentligen inte märker det. Vissa kräver mer och andra mindre. Vi kräver uppmärksamhet på olika sett. Får man inte uppmärksamhet kan det också vara som mobbning, på sätt och vis. Man gör en person osynlig, pratar inte med den och ger inte den inte uppmärksamhet. Men struntar helt och enkelt i personen, och mobbning blir det om den inte har några vänner. Vi har krävt uppmärksamhet sen vi alla va små. Detta är så självklart, det är inget vi tänker på, bara något som vi gör som när vi andas. Vi mår bra av uppmärksamhet, lika bra som vi behöver andas. Jag menar att jag inte är världens bästa, jag söker också en viss uppmärksamhet - precis som massvis med andra gör. Och ja, det kan handla om det mesta. Den som tror att den känner ALLA (flest vänner), den som tror att den är sötast, den som tror att den har finast bil, den som tror att den har det bästa förhållandet, etc etc.
Sen har jag även märkt att många som har skaffat/ska skaffa sig barn (ingen speciell!) får en stor uppmärksamhet. Varför? Vad är det med barn som gör att man får sådan uppmärksamhet? :p Okej, barn är urgulliga. Inge ont om ifall ni tror det. (och JA jag kommer skaffa mig en egen när jag känner att jag har tid och lust). Jag menar, det är naturligt? Alla kommer att få barn (om man kan & vill) så småningom. (OBS!) HAKA INTE UPP ER PÅ BARN-ÄMMNET nu bara. Utan det är uppmärksamhet i allo jag pratar om! Den som vinner några miljoner, en fet dyr resa, en super dyr bil, eller något sådant stort, ge dom uppmärksamhet en stund. För det är INTE alla som kommer att få något sådant.

Den här tanken och funderingen bara slog mig. Hmm, är det nån som håller med eller vill tillägga något? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0