Heja Hällefors!

Grattis Hällefors deltagarna som stod på pallen igår på Filipstads Officiella lydnadstävling! :) Och när jag var och tittade på det där så blev jag faktist jätte sugen på att anmäla mig till en lydnadstävling.. Det ser ju inte "så svårt" ut. Alla gör misstag, även Eliten liksom. OCH så är tävlingar en rolig grej. Så, undra om jag ska anmäla mig till Karlskogas tävling som är 8/8? ;) Hmm...... Det får jag nog fundera en stund till på! :D
 
Men idag så har jag inte speciellt mycket inplanerat på schemat, ska leta fram de flesta sakerna som ska med på Lördag. Eventuellt tvätta bilen och byta till den gamla buren. För då får jag plats med alla saker bredvid. Jag har full bil som ska med mig på Lördag, det är därför det får bli enkel-buren. Annars kan jag lägga sakerna i baksätet om jag skulle åkt själv. Men icke på Lördag! :) Då får jag sådant trevligt sällskap så... :D Sen ska jag tömma kameran och ladda den. Den MÅSTE faktist med! Min egna fotograf Alice, hennes mor och hennes moster ska med. Ett fint gäng med "köner" och tjejsnack. Ett gäng kacklande höns! Haha.
Annars blir det väl skapligt lugnt idag. En promenad med lite klövjeväska ska nog vi nog också hinna med. Och bada henne får jag nog göra imorgon, jag tror inte jag hinner med det idag.  

Men nog om hundprat en stund. Idag är det jag som ska laga maten, undra vad jag ska göra då? Kanske Hawaii-kassler? Det är fan supergott! Ni som inte vet så är det såhär att man skivar kassler, lägger sedan på en annanas-skiva (hel eller halv, spelar ingen roll) och sedan ostskivor ovanpå det. Sedan in i ugnen 170-180 grader, tills osten har fått lite färg. Sen har vi den hära sötsura thaisåsen och ris till det, men det är valfritt.
 
Nog om pratet om mat.. Jag ska faktist gå och äta frukost nu. Frukost är också gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0