Maysaaaan

Idag tog vi oss en tur till bruks för att köra igen LYD1. Och jag kan säga såhär.. Det går väl bra, MEN hon är fan inte med. Hon lägger sig och sätter sig snett, hon sätter sig upp direkt jag kommer tillbaka (på momentet läggandet under gång), hon släpper apporten för tidigt. Direkt min hand kommer och ska ta apportbocken så släpper hon den och jag missar.. MEN det som funkade suveränt idag var linförigheten!! Då var jag glad en stund där! Det som vi har tränat på en hel del.. Duktig tjej! Sen även hoppet, platsliggningen gick bra. Alltså, fan för löp ibland. Maya blir en helt annan hund typ. Inte alls sugen på något. Eller hon går i sin värld. Men när det började fungera med allt så gav vi oss för dagen. Man ska ge sig när man är på topp ;)
 
När vi kom hem så var bollen hennes favorit. Bollen är bäst helt enkelt! ♥ Goa älskling!
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, han hade bla problem med att vara lös, om man släppte honom kom han typ aldrig tillbaka =) han hade problem med hundmöten, vara ensam hemma, mycket stress och oro m.m haha så jag har haft en del att jobba med, och att det var min första hund gjorde ju inte saken lättare, men han har lärt mig otroligt mycket om hund och är min stora läromästare! =)Men allt blir bättre för varje dag!!=)
Spännande att se om du hittar någon liten svart, jag står i valet och kvalet mellan en till flatte eller springer spaniel, flatte står mmig väldigt varmt om hjärtat men kul att prova en ny ras också =)
Vi skal flytta nästa måndag så fram till dess är det ganska mycket, men sen så efter det tränar vi mer än gärna också! Jag kan också ta mig till hällefors, så det ska vi nog få till, himla kul!! Kör du något viltspår med din tjej?
Haha, jaa de här med löp är lite svårt att styra över, det blr som det blir!=)
Kram

Svar: Ja okej! Ja, våran har lite problem att vara själv än.. Det finns ALLTID något att tugga på ;P haha. Annars sköter hon det fint. Ja en ny ras vore inte helt fel heller. Jag va inne en sväng på en Aussie, men den rasen verkar svår. En spaniel, varför just en spaniel? :D
Jaha, okej. Vart ska ni flytta? Nytt place i öret? Okej vad bra! Vad kul :D Ja, det är faktist roligt att träffa nytt folk och träna med liksom. Är ni också inne på LYD1 eller har ni kommit lite längre än oss? ;D Jag är faktist bra sugen på viltspår.. Det skulle vara skitkul! Jag kör lite allt i allo med henne faktist. Spårning kör jag lite med såhär på sidan av. Alltså bara ett vanligt spår man lägger och ett rådjurs-klöv som "Mål". Fick hem lite klövar idag..

Okej, ja... haha! ;)
Kraam
Sara

2012-07-23 @ 12:14:23
URL: http://lindaaaaa.bloggsida.se
Postat av: Linda

Jaa, okej =) Aussie är väldigt fina tyvärr har jag inte träffat alltför många aussie så har inte så mycket kunskap om dem, men dem är verkligen fina och verkar ju gilla att arbeta =) Ja du, jag vet faktiskt inte varför en spaniel, har alltid varit väldigt mycket retriver, men så tänkte jag att en ny ras och då är ju inte spaniel alltför långt ifrån retriever =) Men tänkte ta reda på lite mer information om spaniel innan jag bestämmer mig =)
Japps, vi flyttar till en ny lite större lägenhet inne i Örebro, skall bli riktigt skönt även om det är drygt att hålla på att flytta!
Nej vi är också inne på lydnadsklass 1 och tragglar, så det är ju perfekt!
Kul att du också är sugen på viltspår, kanske vi kan köra det med för spår är verkligen kul att köra två! Såg att din vovve också äter priima =) vart köper du ifrån?
Kramsi

2012-07-24 @ 19:52:45
URL: http://lindaaaaa.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0