Onsdag

Fasiken vad det regnade inatt, hörde ni det?! Det bara öste ner regn, iallafall här. Sambons telefon ringde vid 02.00 tiden och då vaknade jag till och fick höra regn. Iofs gillar jag regnväder, men då ska det regna en helg (eller en ledig dag) då man "slipper" det dära "jag-måste-ut-med-hunden" oavsett vad.. Jag slapp iallafall spöregnet när jag skulle ta morgonpromenaden med Maya. Tur var väl det!

Igår körde jag och en vän igenom lydnadsklass 1. Gick superbra, linförigheten börjar sitta! Små korta steg börjar bli längre steg och längre sträckor.. *stolt tjej!* Och sen har vi bestämt oss för att den 8/8 ska vi anmäla oss till en officiell lydnadstävling i Karlskoga. Men med närmare eftertanke så kanske tika min löper då... Får man tävla med en löpttik? :/ Jag tycker hon är så seg/trög när hon löper, så det är nog varken roligt för mig/oss eller de andra pojkarna på planen om hon skulle löpa. Jag väntar på löp, så hon tajmar säkert in när vi åker till Norge. Men då ska hon med, men ändå. Hon brukar kunna pricka det rätt. Förra året, sista veckan i Januari så åkte vi utomlands.Vi väntade på löp länge innan, och självklart började hon löpa 3 dagar innan vi åkte...

Idag!
Idag är det redan lill-lördag. Och efter idag så har jag bara 7 hela arbetsdagar kvar innan min semester. Har tagit semester en vecka till. Så veckorna 30, 31 och 32 har jag semester och då hoppas jag solen & värmen tittar fram och håller sig framme!  Speciellt vecka 30 då Norgeresan börjar ;b
Och idag ska vi, jag och Icus även till ett större "gym" för att träna lite. Ska bli nytt och spännande! Men det kostar också, men det kanske är värt det? (:



Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken fin blogg :) ..

Svar: Tack! :) Ja, din är också fin :D
Sara

2012-07-11 @ 09:45:03
URL: http://plurans.wordpress.com
Postat av: Erica

Det är det som är det värsta med tikar- löpet! I lkl ett får du inte ställa upp med löptik men om du har vetintyg på det så får du iaf pengarna tillbaka=)

Svar: Ja, men utöver löpet är de världens goaste! Jo, jag mailade och frågade.. Men jag märker redan på henne nu att hon börjar bli "seg" och hon beter sig konstigt.. Igår exempel så la hon sig mellan oss hela natten och det gör hon aldrig annars eftersom det blir för varmt (förutom på vintern då). Hon låg, och sen hade hon huvudet på mina ben och så.. Sen märkte jag även imorse när vi gick morgonprommisen att hon börja äta massa gräs istället för det hon skulle göra :p Men jag hoppas hon kan hålla sig EFTER söndag, för det är då vi åker till Sandviken för utställning ;b
Sara

2012-07-11 @ 13:37:10
URL: http://senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0