Gula hundar... + lite annat

När jag var in och läste på Erikablogg så hittade jag en oerhört bra länk som jag kände att jag behövde dela med mig till er andra som läser min blogg --> http://www.gulahund.se/ 
 
... Hundar med ett gult band på kopplet ska man vara försiktig med. Den behöver liksom lite mer space än andra. Den kan var sjuk, rädd, under träning etc. Jag tycker denna idé var superbra! Då vet man att det är något speciellt med den hunden, så man inte går rakt på och liksom TROR att det är helt okej att låta hundarna hälsa.
 
 
 
 
 
*En annan sak som jag blev att tänka på när jag skrev "inte går rakt på". Jag blir så himla störd när folk släpper fram sina hundar till Maya utan att fråga mig. Okej, Maya är världens snällaste vad jag vet, men Maya och "blixten" (påhittat namn) pratar på ett annat sätt som inte vi förstår. De kanske hatar varandra.. Maya har svårt att säga ifrån, men tänk om den andra hunden vill fram och hugga min? Iofs ser och är hon alltid så glad ut emot ALLA, men ändå. En gång så när vi var ute och gick, mötte vi en schäfer hane - dom hade hälsat förut och gick bra. Dessa är tyskar och förstår inte ett ord svenska typ. Vi släppte ihop dom igen, med koppel.. De skulle bara hälsa. MEN schäfer högg emot Mayas hals, eller fick ett nyptag. Jag hann att dra undan henne.Och här har vi ett exempel; det visades inga sympton på att denna hund skulle göra något.Han såg så glad ut och svansen viftade för fullt och han hade "bjudit" upp henne till lek. Ni vet, baken upp i vädret? Tur så gick allt bra, men ändå! Det är faktist JAG som bestämmer vem hon får hälsa på och inte hälsa på. Eller har jag fel?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0