Måndag

Ett långt inlägg med bilder och text.
Nu är midsommarveckan över..  Skönt! Nu går det nedför, bara skitväder och tråk! Haha nejdå, så dåligt ska jag inte tänka! Men helgen har som sagt varit bra, och bilderna ifrån midsommar kommer när jag orkat lagt in dom på datorn. Det tar lite tid sånt här ;p Så, bättre sent än aldrig
 
Men igår åkte de sista släktingarna hem. Det har varit fullrulle hela helgen! Men när jag kom hem så fick jag syn på en minigrävare på gården! Vadfan tänkte jag! Men det visade sig att Johannes hade varit och hämtat/lånat den eftersom vi ska gräva bort stubbar där altan ska stå. Det kommer en och ska ge oss en offert denna vecka på altan. Snart så får jag min altan! Den är faktist efterlängtad. Jag ska ta en "före/efter" bild på altanen.
 
Men medans J höll på ute så la jag och tjejerna oss i soffan en stund, och vi tvärslocknade. Det är hårt att vara med och allt i helg helg utan att vila något. Från morgon till kväll! Se så skönt man kan ligga, och mysigt var det också.
 
 
Men när jag hade vaknat till så tvättade jag bilen, och städade den. Från och med nu ska jag ALDRIG mer köra personer som dricker i bilen. Fan så kladdigt och skitigt det blir. Har en 2 stora fläcker på sätena som inte går bort... Fan för folk som inte klarar av sånt. Men rent, fräsch och som ny blev det (förutom fläckarna). Min bil!
 
Men efter bilstädandet och tvättandet så tog jag och Maya oss en springtur. Vi hann inte långt förens det började regna. Okej, det går att springa i regn men det är så träligt! Vi hann ca 2 km, och vi (speciellt jag!) orkade jätte långt! Stolt jag känner mig. Orkar hålla "löpet" längre och längre. Men sen fick Johannes komma och hämta oss i spöregnet, och vi köpte oss en pizza som kvällsmat. Och efter pizzan så hade klockan tickat iväg så det var läggdags. Och där avslutade jag min Söndag med lite jägar-läsning!
 
Det är snart höst, och då ska allt vara klart! Det har jag som mål iallafall.
Och emellan denna läsning så ska jag ha hunnit anmält mig till minst 1 lydnadstävling. Så jägarexamen och 1 lydnadstävling har jag som mål denna sommar/höst. Eller det är prio ett.
 
Nej, nu är det frulle. Be back later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0