Swiiiisch!

Igår blev det en tur på hundklubben. Körde igenom alla moment som är med i LYD1:an och det gick faktist bättre än jag trodde. Vi höll igång i ca 40 min, det räckte. Då hade hon "humöret" öppe. Jag tror vi har tränat för mycket, därför hon har krånglat så. Kan va iallafall.
Hon gjorde det hon ska, men måste ändå träna in att hon ska ligga PANG på kommando-ordet. Hon lägger sig, men hon skulle kunna göra det lite snabbare. Samma sak på ställandet, hon följer med mig en bit fast vi har tränat en del hemma. Ajja, mer träning! Och sen har vi linförigheten, den får vi träna ÄNNU mer på. Någon som har tips på hur man tränar linförighet, har försökt med nästan allt nu....

Men efter det åkte jag hem till mina föräldrar och där träffade vi grannen och hans hund. En lekfull amstagg hane! Så himla snäll och han är så otroligt rolig! En riktig gosegris verkligen.



Zorro är hans namn.

Och när lekstunden var över hittade vi en jätte stor snigel med stort snigelskal. Kan säga att skalet var minst 5 cm högt. Omg. Vi kommer utrotas utav sniglar.....


Nejdå. Inte alls, bara skojade. Fniss.
Men annars idag ska det eventuellt bli en trip till Örebro. Har hittat en hundbur, som jag får köpa billigt. En dubbelbur dessutom. Så, sen så småningom måste även den andra delen av buren fyllas upp med något. Inte sant? ;) Och det dröjer inte alls länge, inom 1-2 år. Längtar redan dit! :*
Men har planer på att försöka komma igång med Maya först innan det blir en till. Jag tycker jag har planerat detta skit bra! :D

Men jaja, back to reality. Jag ska käka frukost till och börja med.. BBL.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0