Ikväll, då ni!

Ihelgen så har jag inte gjort så mycket. Jo, har kört slut på Maysan. I Lördags var det lite allmän träning på klubben för dom som ville, sen tog jag och Rebecka en långpromenad i det fina vädret. Hade Rambo med mig, var faktist hundvakt åt lille prinsen. Sen fick även Maya leka med Oliver. Kul hade dom! Så då var Maya trött. Igår så blev det 2 långpromenader, sen fick Maya prova på drag på eftermiddagen. Vi hade med en som tävlar drag, sjukt spännande! :) Det var lite otäckt, men kul blev det när hon kom på vad hon skulle göra! :) Fick även låna ett riktigt dragsele som jag ska få prova på lite på egen hand innan jag beställer ett eget. Någon som har nå tips på dragselar? Tänkte även dra nå annat efter henne, inte bara köra drag på drag liksom.
Så ni kan ju gissa om jag hade en slut hund igår? ;) hihihi..

Idag så är det yttligare en bra dag. Idag är det våran "veckorhandlingsdag" som vi gör varje vecka för att ha lite mat hemma i kylen & frysen. Sen så är det även anmälningsdag till våren/sommarens hundkurser. Och jag är så sjukt taggad på att komma igång. Allmänlydnad del 2 och en Agility-kurs har jag planerat in som jag skrev förut en gång. Är fortfarande helt fäst vid dom ideérna. Så, ikväll är det bara att hålla tummarna på att de inte är på samma dag. Tagga Tagga Tagga! (haha, stackars maya!;))


Vad har ni för planer med era djur iår?

Jag har planerat in för 2012:
- Allmänlydnads kurs del 2
- Agility (om det kör ihop sig med dagar och så)
- Jägarexamen (för mig alltså)
- Lite allmän spårning och kanske lite eftersök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0