Onsdag

Onsdag, lill-lördag, mysdag.. Ja kalla det vad ni vill! Imorse hade jag ställt klockan på ringning 35 minuter tidigare för att jag skulle ta ut hunden på en längre promenad. OCH för att jag automatiskt vaknar vid halv 6 tiden!(?). Jag klädde på mig, gick ner och då insåg jag att det öste ner med regn... Det var ju så himla typiskt! Så det var bara att ta på oss regnkläderna och gå ut. Maya kissade en gång, sen var hon nöjd och skulle hem. Försökte gå längre med henne när jag väl hade tid, men nejdå. Göra "2an" när det regnar går icke! Kräsna jycke ;p Så jag får väl ta en snabblunch idag och ta ut henne så hon gör ifrån sig. Annars kan man alltid ringa mamma och fråga om hon kan ha henne i em?  Då slipper hon va själv så himla länge. Johannes är ute och åker långt bort, så han kommer hem sent idag.. Eller sent och sent, efter mig iallafall.

Ingen bowling längre på onsdagar längre, så ikväll har jag en "ledig" kväll! Eftersom det är så dåligt väder idag, så får det bli en städdag hemma. Johannes gillade inte min superbrillianta idé, men sånt måste göras. Plocka undan, dammsuga, slå på en tvättmaskin och kanske moppa golvet. Vi brukar städa på fredagar annars, men på Fredag ska vi eventuellt in till Örebro (igen ja!). Och på Lördag ska jag till Kristinehamn.. (Ooh taggad tjej!) :p Men denna gång åker vi till Örebro för att se på Malins soffa. Hon ska flytta och då får hon inte med sig sin stora hörnsoffa. Och vi letar ändå efter en hörnsoffa (det är INTE den soffan på bilden, bara ungefär hur den ser ut), så tycker vi om det får vi den för ett pangpris. Den är inte heller gammal! Ibland har vi fan turen på våran sida. Det känns asbra! Hoppas bara vi tycker om den också. Då blir allt ännu bättre :D



Ingen som känner sig manad att bli med till Kristinehamn på Lördag?
Skulle va trevligt med lite sällskap som jag stri med och som kan stri tillbaka på vägen dit och hem, och någon som kan hålla mig vaken? Hihi :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0