Sara Terese Leppänen

Bakom bloggen denna tokiga blogg så sitter det en 22-årig tjej som lever livet med sina nära och kära. Skriver massvis med tokerier, djurgrejer, roligheter, livet som sambo och lite diverse. Ibland kan det bli lite för mycket av det goda, men det är en annan femma. Min blogg, mina åsikter, mina ord! 
Jag blev till världen året 1990, i början på Oktober-månaden. Jag är en glad, envis, rolig, lojal och omtänksam tjej. Envis blir jag när jag VET att jag har rätt på en del saker. Under min uppväxt så har jag hållt på en en hel del aktiviteter. Jag har spelat fotboll, innebandy och tävlat med hund (utställningar barn-med-hund. det var inte min egna hund) under många år. Har även provat på handboll, bowling och hockey.. Sen har även provat på ridning. Men det var ju för att jag har vänner som har egna hästar. Haha. Jag har varit en liten allt-i-allo sysslare kan man säga, men det är ingenting jag ångrar. Man måste prova på saker här i livet så man vet vart man ska gå, eller veta vilken väg man ska tänka på i framtiden.  
År 2006 skaffade familjen sin första hund och han är blandras mellan Papillon & Lhasa Apso. Vid namnet Rambo. Och det var HÄR hundintresset började.

Mina intressen är att få baka (när tid och ork finns), träna (friskis&svettis, gymma), tävla/träna hunden, jaga (jag kommer bli en färdigutbildad jägare vår 2013), myskvällar och umgås med nära och kära. Jag sitter gärna inte still alldeles för mycket. Sitta still är ju tråkigt! ;)
Jag är en utbildad kock som gick 3 år på Pihlskolan här i Hällefors. Och helt ärligt så har jag aldrig jobbat i ett kök efter studenten som jag tog år 2009. Hade praktik i olika resturanger, men sen är det inge mer än det. Det fanns/finns inga jobb här heller inom kock-verksamheten. Jag har  gjort allt annat än varit i ett kök kan man säga. Haha! Praktik som undersköterska, städat, stått i en verkstad, praktik på i en bar mm. 

Men vintern
2010 träffade jag min sambo och vi bor i ett stort(!) hus, båda har ett bra jobb.  
Jag jobbar på OVAKO här i Hällefors. På service-avdelningen. Centralförrådet exakt. Har varit här sen Juni 2011, och hoppas på fast inom kort. Men man ska aldrig hoppas på för mycket. Min sambo jobbar som en såndär fjantig lastbilschaffis *fniss!* och han trivs med det han gör. Han kör timmer-bil och tycker det är otroligt spännande att åka på små stick-vägar som han aldrig har varit på och hämta massa ved. Spänning liksom!
Vi flyttade ihop ganska snabbt och då insåg jag att jag blev alldeles för mycket själv hemma. För Johannes jobbar 12 timmars skift, och går 2-skift på det. Varannan vecka är jag ensam hemma, alldeles för ensam! Sommaren 2011 bestämde vi oss för att skaffa en hund. Och efter mycket letande så hittade vi våran första, egna, gulliga och busiga hund. Det blev en Flatcoated Retriever tik på 8 månader som kommer ifrån Matfors. Maya hette hon när vi hämtade henne och namnet Maya fick det bli även bli.. Jag ångrar ingenting! Jag har längtat så himla mycket, så mitt största intresse är att träna/tävla med henne. Jag kommer aldrig mer vara utan hund, livet kommer vara så tomt utan en 4bent som springer ivägen för en.
I November 2011 inskaffade vi oss även en katt, vid namnet Sassy.

Är det något mer ni vill veta, så skriv och kommentera gärna. Besök gärna djuren och om hur mina dagar är här på bloggen. Och självklart om allt annat tok som står ;) 


Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0