DAG 3

Idag blev det träning en och en. Först började vi med uppvärmning, lite enkla saker och för att få igång hundarna. Sen började hon plocka en och en för att se vad vi behöver träna på. Och ett extra plus idag var även störningsträning. 2 andra kurser hade vi bredvid oss. 1 valp kurs och 1 allmänlydnadskurs. 

Och jag, den lilla dummisen tränade/värmde upp Maya för mycket innan så hon var tröttoch seg när det var "våran" tur. Haha, tyyypiskt! Men iallafall.. Vi börjar få till linförigheten, och sen läggandet och ställandet.. Läggandet har hon börjat fuskat lite med, och sätter sig upp för tidigt när jag kommer tillbaka. Jag hinner inte säga "sitt upp". Men vi har även fått träningsböckerna, så nu är det bara att läsa igenom dom och träna. Ett tips är att köpa dom ni också som är intresserad utav att börja tävla i lydnad. Superbra!
Maya kan läggandet och ställandet, men det är så att det tar 1-2 sekunder innan hon stannar eller lägger sig. Det är ju DET som vi ska få bort. Övning ger färdighet! 
 
Och jag är inte lika nervös som förut för tävlingen på Söndag. Tänker liksom att det är våran första tävling, och jag vill ha en riktig kritik från riktiga domare. DÅ ser vi vart vi är i utveckligen. Vem vet, kanske går skit bra, kanske går superdåligt..? Det vet jag inte förens jag har provat! Jag tävlar emot mig själv, ingen annan ^^, 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0