Helgen går för fort

Hej på er. Konstigt att jag inte hinner att blogga på helger.. Då man är ledig liksom?! Men jag tror jag har "mer" att göra på helger än på veckordagar. Skumt men sant! ;p
 
Lite sammanfattning utav helgen.
Fredag: Då blev jag med min kusin Ida till jaktskyttebanan och fick prova lite bösser. Och jag har väl ett fint blåmärke kan jag meddela. Sen blev det soffmys med Maysan och katzen. Husse drog till Tyskland. Men det blev en tidig kväll för jag var supertrött. 
Lördag: Gick upp ganska tidigt och åkte med mamma till Örebro. Och jag kan då säga att där försvann det pengar ^^ XXL var farligt att gå in på, fanns mycket där. Jag handlade nya skor (älskar!!), nya tränings/allroundbyxor, nya mjukisbrallor, trimsax+effileringssax till maya, reflexväst... DYRT blev de. Sen blev det in till nora och handla på lågprismagasinet för några hundra.. Så nu får jag leva på nudlar till nästa lön, fast iofs.. Jag fyller år snart! ;) 
Söndag (idag): Klockan ringde 0800, och upp på funktionärsmöte med kusin. Ska vara som sagt funktionär nästa helg då det är barmarks SM här i bygda. Spännande! Och sen blev det hem ett tag, få sig lite mat och sedan frågade Malin vad jag gjorde. Och hon tyckte att jag och Maya skulle följa med till nått grustag så hundarna fick arbeta lite. Och självkalrt följde vi med. Det blev lite bus, lek och tokerier där. Och sen fick dom kyla av sig i sjön som låg intill. Kan då meddela att Maya va jätte trött! :) 

Efter det så har jag inte gjort så mycket, har varit och tvättat min bil och fälgarna. Och nu avslutar vi kvällen med "lite" läxläsning i jägarboken. Det är bra många frågor vi ska svara på innan Tisdag. Det är nästan värre än ett vanligt prov som man hade i skolan! :P haha. Men ha en bra kväll. Puss på er.



Kommentarer
Postat av: Linda

Tur att jag jobbar på tisdag:P...

2012-10-01 @ 05:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0