Hej Fredag, Hej Helg

Men som vanligt med min otur ska jag bli sjuk när helgen är kommen.
Inatt la jag mig runt 00.00 slaget, och försökte sova på en gång. Jag somnade.. Sen 04.33 vaknar jag! (Varför? Jani säg det.) Och jag kan inte somna om. Jag dricker mig ett glas vatten, tar nässpray och försökte leta efter en halstablett. Men hitta ingen. Jag stirra i taket i nån timme, det va inte direkt roligt. Men vad gör man om man inte kan sova halv 5 på möra likom? Men vaknade jag igen vid 7.00 tiden, och insåg att min älskling hade kommit hem. Jag va så slut när han kom hem, att jag inte ens märkte att han kom hem.. Alltså, så är jag sjuk! Haha, för jag brukar för det mesta vakna när han sätter nycklen i nyckelhålet och börjar klampa in.
Sjuk och sjuk, jag är ju inte sängliggandes direkt så jätte sjuk är jag inte. Men igentäppt hals (hes med andra ord), fryser, hängig och så rinner snorhornet direkt om jag inte använder den dära träliga nässprayen. Men det låter inte så farligt, men det räcker för att man ska tappa orken till att göra saker. För vissa iallafall, men inte hindrar det mig speciellt mycket (: Men får klä sig ordentligt liksom!

Men idag då, resterande av denna Fredag. Vad ska jag göra? Jo, jag ska försöka övertala mina föräldrar att vi ska grilla ikväll (så himla underbart gott!). Bakad potatis, något fint kött, tsatsiki, vitlöksmör, bröd - love! Det kurrar ju fan i magen på mig redan! :S Hur ska jag klara hela dagen? :p Äsch, jag klarar mig alltid ;)
Men vad händer ikväll tjejer och killar? Någon som vet det? Jag kan gå med på det mesta, förutom att dricka alkohol. Jag är inte direkt i form av det. Tips och förslag? Hör gärna av er.

Nu ska jag äta lite frukost, och dricka en stor kopp te och hoppas på att bli bättre i halsen. På återseénde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0