Positivt & Negativt!

Maya har varit olydig nu igen! Och 2 ggr dessutom.
Igår när jag hade åkt så hade hon burit runt på skorna och lagt dom överallt och sedan hade hon bitit sönder mina klackskor. Och samma sak idag, fast idag tog hon foppatofflorna! Och bitit bort den dära "remmen" som finns på en foppa toffel. Och idag försökte jag stänga in henne i köket, men det funka inte direkt. Hon smet emellan! :@ Men svårt att säga åt henne när man inte är hemma. Och när man är hemma är hon världens lugnaste hund. Då gör hon inte en fluga förnär! Men det är ju en valp i henne, hon provar ju nya saker, och testar gränserna. Undra om det är någon protest för att hon blir själv?! :O

Och till det positiva;
Maya är en väldigt lättlärd och lydig hund (ja, när hon inte tjuvar saker....)! Hon lyssnar oerhört bra på sitt namn, kan gå lös och går gärna fot fast hon är utan koppel. Hon bryr sig inte alls om andra hundar. Eller nyfiken är hon, men hon backar gärna undan om hon inte vill hälsa/leka istället för att skälla och morra. Hon kan även sitt, ligg, tass och sen är det på inlärning att "krypa". Det ser så kul ut, hon försöker verkligen! ;D
Och nyligen så har jag lärt henne att stanna kvar på ett ställe innan hon får mat. Då klappar jag  mig på mitt vänstra ben, hon går runt mig och sedan sätter hon sig där på vänster sida. Jag säger "stanna" och hon stannar. Jag ställer ner maten och kan till och med vända ryggen till och fylla på vattenskålen utan att hon försöker. Sen säger jag varsegod! Då blir hon överlycklig, och får berömm! Duuuuuuuuktig tjej!! 
Men så underbart gå är hon ska ni veta! Kramgo, och ger massor med kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0