Kurs - Dag 3

Det va åter igen en hundkurs igår. Och som vanligt va hon jätte duktig! Fast hon "fuskade" 2 ggr. En gång va när vi tränade på inkallning. Direkt jag vände mig mot henne så kom hon, jag hann inte riktigt säga "hit". Men då sa hund-"coachen" att man får fuska liiiiiiiite när de är såpass små! ;D Och sen fuskade hon på när vi tränade på "hopp". Det är ett hinder på 50-60 cm ungefär som man skulle sätta ner hunden framför. Och sen skulle man ägaren gå till andra sidan och säga "hopp" så skulle de hoppa och sedan komma och sätta sig fint på vänster sidan. Och Det gick bra. MEN, en gång fuskade hon och gick vid sidan av... Då va det bara att gå tillbaka och börja om. Då funkade det faktist jätte bra! (: Inge fusk då inte! Sen fick vi träna på Agility, och fan vad kul hon tyckte det va! Hon sprang i dom dära tunnlarna och lekte, men hon ahr svårt för dom dära "stegarna" som man går upp och  ner på.. Men hon är ju bara valp än! :) Så mer hinner vi träna på. Inte allt på samma gång ju!! ;)

Sen igår tränade vi henne för första gången att vara själv hela dagen. Eller jag åkte vid 06.40, mamma kom dit till 09.00 för att se om hon har skött sig samt för att ta ut henne, sen kom jag hem vid 11.30 för lunch och en promenad, sen kom Johannes mamma och tog ut henne vid 14.00 för hon skulle ändå dit och tvätta, och inte långt efter det så kom Johannes hem. Och hon har skött sig! Så hon börjar bli oerhört duktig!!!! Så vi ska prova samma sak idag, så min mamma är väl snart där och se om hon sköter sig för dag 2! Men det tror jag faktist!!! :D Världens bästa Maya, det är min (våran!) tjeeeeej det! ;) *Puss!*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0