Kurs - Dag 4

Igår provade hela gänget på något som va helt nytt och väldigt spännande. Vi provade på spårning. En droppade blod på ett ställe, och drog ett rådsjursben en bit, droppade nytt och drog osv. Det gick galant för oss alla, fast Maya va en liten fegis! Hon började ju nosa på blodet, gick sakta efter. Sen fick hon syn på på en utav snitslarna. Och hon ville gå tillbaka till dom andra. Våran "coach" att hundar ser sådana färger och kan reagera väldigt lätt på det! Vilken lättnad tyckte jag, då va det inte henne det är "fel" på.. (Vi fick ju köpa henne pga av att hon va en liten fegis, och va mer en soffhund.. fniss.)
Men sen tog vi en rast, och efter rasten tog vi lydnad igen. Det skötte hon sig utmärkt på! Det är mycket roligare tyckte Maysan! Så jag har nog mig en liten lydnads hund tror jag! ;)  Och sen provade ni något helt nytt; vi provade att dom skulle stå. (Inte bakbenen, utan alla 4. Se länk.) Och det är ju väldigt passande! Fast det är ju utställning jag är ute efter. Och som jag snart ska börja träna lite smått hade jag tänkt! :) Någon som har tips och råd, om utställning samt min hundras, enkla knep mm? Hör gärna av er! Intresset är stort! :)


Maaaaaaaaaaaaaaaaaysan! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0