Dag 1 – Presentation om ägare + hunden

Hej. Jag heter Sara Leppänen (som ni redan vet) och driver denna blogg sedan 2009-09-08. Men innan det så hade jag en annan blog på blogspot ett tag men jag gillar blogg.se bättre. Men det är ju jag det. Jag har alltid varit hund intresserad och kommer nog alltid vara det. Jag älskar att arbeta med en hund. Det är kul, spännande och jag har tålamod (om det inte skulle gå bra). Jag jobbar just nu på OVAKO Steel AB, på ett förråd som även är serviceinriktat. Varit här över ett halvår och hoppas på förlängt eller fast skulle inte heller vara helt fel. Men jag kanske har turen med mig ändå? Har till sista Januari att visa fram fötterna.

Maya ↓ 
Jag/vi (min sambo) äger en egen Flatcoated Retriever tik vid namnet Maya. Hon är född 2010-11-29. Vi hämtade henne vid 7 månaders ålder hos uppfödaren Gunilla. Gunilla Grahn, Gunways (kenneln) som bor en bit innan Sundsvall vid orten Matfors. Vi åkte 45 mil för att ämta henne, sen hade vi dom dära 45 milen hem. Men dom milen va värda allt! Tur att vi hittade henne, lilla Maya. Hon är en ortroligt lugn tjej som inte alls är för busig för sin ålder. Jo, får hon en lekkompis så självklart leker hon. Hund som Människa, det kvittar! Hon kommer aldrig på att hon ska leka själv. Hon är otroligt duktig på att gå i koppel, och att gå lös. Inte ofta jag brukar ha koppel på henne - OM vi inte möter folk då. Jag brukar hålla mig till skogen eller där det inte går så mycket folk när vi är ute och promenerar. Och en sak som är otroligt tråkigt (som nog alla hundar gör) är att hon trotsar på att vara hemma själv. Sambon jobbar 2 skift, och när han kommer hem sent på natten då sover till 9-10 (jag åker halv 7, eftersom jag börjar 7) och då gör hon absolut ingenting. Men då känner hon väl att någon är hemma. Men men, hon är just nu i en trotsig ålder ;b Tonåren, jippie!

  


Rambo
Sen har mina föräldrar en liten Blandras-hane vid namnet Rambo som är född 2006-03-06 och är min lilla ögonsten. Han är en blandning mellan Lhas Apso och Pappillon. Rambo är min allra bästa favoritkille. En väldigt go liten blandras. Han är rolig, nyfiken och "tuff" tror han iallafall. Han lever upp till sitt namn kan mans äga. Men han är världens goaste ändå!  Han är speciell emot hanar. Kasterade hanar går han oftast bra ihop.  
Rambo är en sällskapshund. Men jag håller på och tränar/aktiverar även han, s¨som jag gör med min tjej. Jag ångrar att jag inte började träna med han som ung med lydnad/agility & freestyle. Han är så himla rolig när vi väl sätter igång! Och man ser verkligen hur han vill hålla på. Han blir så överlycklig.
Han är även en riktigt tjej-tjusare. För säger vi en av 7-8 tikars namn (som bor i kvarteret) så ylar han så "vackert" och är lite småkär. Freestyle kanske är något för han iallafall? ;) Haha.

   


Men nu fick ni reda på lite om oss. Veta mer? Hör av er, va inte blyga! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0