Torsdag

Idag va jag inte alls för pigg när klockan ringde imorse... Ville inteeeeee gå upp! Men plikten kalla, så det va bara att klä på sig och ta ut vovvsingen. När vi kom ut så duggade det lite, men sen en stund senare när jag skulle gå ut till bilen så jävlar vad det regna.. Och det regnar än... *buuhuu!* Vill inte ha regn! Maya blir så smutsig då =)

Men idag så kommer Rambo och myser en stund vid 16.00 tiden, eftersom mor och far ska på bio i Örebro. Då har jag planer på att ta med han och Maya (eventuellt Icus oh Creaman) på en långpromenad. Men ska vara hemma i tid. För jag är grymt taggad på att börja träna friskis&svettis igen! Så vid 19.00 tar jag tummen ur röven och börjar träna igen. Wish me good luck! Jag känner att jag behöver göra något mer än bara promenera Maya.

Har gått ner 3 kilo till btw. Man borde ju gå upp nu under jul tycker man, men det har jag faktist inte gjort! Inte än iallafall. *Stolt tjeej!!* Så nu ska jag försöka hålla i denna träning/motion tills jag har kommit till mitt "mål".

Och nyår? Vad fan gör man då? Just nu har jag inte lust att göra något speciellt.. Skulle bara vara mysigt att sitta hemma eller något. Ajja, det spööööööörs det också!
Nej nu ska jag se om det finns något att göra, det är ju "döare än döast" här på jobbet denna vecka. Tur att vi bara går halvdag imorgon! Ha en bra dag på er alla. Ska jag med försöka ha i detta regnväder. Puss!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis till viktminskningen :)



Sv: I vanliga fall, dvs innan graviditeten, tränade vi bland annat lydnad, spår, upplet och drag. Nu har det blivit 9 långa månader (har 12 beräknade dagar kvar) med mycket passivitet då jag inte haft den bästa av graviditeter. Men klickerträning, upplet och annat som hunden kan "reda ut" mycket på egen hand har funkat bra och varit lite av en "räddare i nöden". En näve torrfoder som slängs ut i ett skogsbryn nånstans under promenaden kan göra underverk (hur lamt det än må låta), men vi har även varit måna om att ta tillvara på just passiviteten som blivit när jag mått dåligt då vi inte vill ha en hund som ständigt går runt i stress då den hela tiden förväntar sig aktivitet, vilket är lätt hänt med hundar som Allvar. Några superknep har jag tyvärr inte, utan bara att man får göra det bästa av situationen och se till att man har förbaskat kul när man väl gör nåt - det ger hunden massor!



God fortsättning! :)

2011-12-29 @ 14:54:26
URL: http://lathundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0