Stängs av - sparkat en uggla



Ur Aftonbladet:

Avstängd, bötfälld, kallad mördare och tvingad att be om ursäkt.
Det blev följderna för Deportivo Pereiras försvarare Luis Moreno efter att spelaren sparkat till en skadad uggla som låg på fotbollsplanen.
– Jag försökte inte att skada ugglan. Jag gjorde det för att se om den skulle flyga, säger Moreno enligt AP. Den bisarra händelsen inträffade i den colombianska ligan under matchen mellan Deportivo Pereira och Atletico Junior. Hemmalaget Junior hade i vanlig ordning sin maskot inne på arenan men det var ingen ung kille iklädd en varm pälsdräkt. Istället har klubben en livs levande uggla som bor inne på stadion.

Sparkades av planen
Under matchen mot Deportivo Pereira skadade sig fågeln och landade nära hörnflaggan. Där träffades den sedan av en passning mellan Deportivos spelare varpå Luis Morena gick fram till fågeln. Försvararen sparkade till ugglan som flög omkring tre meter ut från planen. Hemmapubliken blev rejält förbannad och skanderade ”mördare” åt Morena.

”Jag vill be om ursäkt”
Efter händelsen har Morena nu stängts av från laget av klubbens president Francisco Javier Lopez. Spelaren riskerar också ytterligare straff från landets fotbollsförbund. – Jag vill be om ursäkt till fansen. Jag försökte inte att skada ugglan. Jag gjorde det för att se om den skulle flyga, säger Moreno enligt AP. Ugglan vårdas hos en veterinär för en mindre fraktur på höger ben men uppges ha klarat sig undan allvarliga skador.

Se det på film...




Min åsikt
Jag tycker inte direkt att han sparkar.. Som han sa, han försökte hjålpa ugglan upp så den kunde få fast på vingarna igen. Vad är det för fel med det?  Tro mig jag har sett vidrigare saker när det gäller djurplågeri. Ta till exempel matadorer, dom blir hyllade för att DÖDA en tjur som dom plågar innan döden...
Jag tror att han tyckte att den stackars ugglan var i vägen! Hade han lagt sig ner så hade domaren undrat och blåst av! Vad skulle hänt om något hade trampat ihjäl ugglan? Ugglan kommer att klara sig, så vad fan gnälls det för?!



Kommentarer
Postat av: Julia

klart han tyckte den var i vägen men det var ju en redig spark och ugglan dog ju sen :( han fick för klent straff också!

2011-03-04 @ 17:57:21
URL: http://juliaberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0