- Agilityprövning

Igår så åkte jag, Maya & Linda till Agility-banan för att se vad hon tyckte om det. När vi anlände på plats, va vi ensamma. *tur!* Och nästan direkt funderade vi ut en bana, och började "bygga" den. Blev en ganska lång bana.. Sen så provar jag Maya.. Sätter henne ner vid första hindret, och ropar "hoppa!". Hon springer kanonfint, lyssnar och förstår. Säger jag "Tunnel" så springer hon även in i den. Hon är väldigt, väldigt snabblärd! Och man såg på henne, det va så verkligen så himla kul. Men göra samma sak flera ggr om tyckte hon inte om. Gick bra dom första 3-4 gångerna, sen va hon inte lika intresserad längre. Men dom gångerna gick det bättre än jag trodde, så det är ju bara att ligga i så kommer hon kunna det där galant! Sen får vi nog börja på en Agility-kurs.. Fan så kul det ser ut!
 MEN, hon har väldigt problem med slalom-hindren. Men det va ju faktist första gången jag provade många hinder på rad med henne. Det gäller att ligga i så kommer det vara kul. Vi fick alla ifrån hundkursen en "Läxa" att lära hundarna att "stå" på kommando. Och det har hon redan fattat, fast jag måste säga det 2-3 ggr. Sen lyssnar hon direkt. Maya är, snabblärd, lättlärd, lyssnar bra och visar stort intresse för mig på planen (när vi tränar).  Så ikväll tar vi en paus från allt "tränande" och tar oss en långpromenad & har en myskväll. Det gillar hon, och även jag!


(Jag vet, jag har bildbrist på Maya. Har fler på digitalkameran som jag måste lägga in.. Det kommer.....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0