Kommentarer
Postat av: Erika.

Hej!



Såg att du kommenterat min blogg och jag tänkte att jag svarar här :-) Ja jag har övervägt flera raser under en längre tid, så stod det i valet och kvalet mellan finsk lapphund och flatcoated retriever, och flattens flamsighet, tillgivenhet och möjlighet till att klättra i lydnadsklasserna var det som fick mig att bestämma mig för dem :-)



Jag skulle gärna bolla idéer, det är inte många jag känner med samma ras (och ingen är ju lik flatten!) så det skulle vara jätteroligt. Vittra hämtas i vår i Eskilstuna där vi bor. Tiken har alltså inte ens börjat löpa ännu.



De hundar jag tränar är vänners och familjehundarna.

(Bla. Chihuahua, dobermann, dalmatiner, tax, greyhound etc) Jag är självlärd och tränar med positiv förstärkning och gärna med klicker. Men är långt ifrån en instruktör, jag gör bara det jag tycker är roligt. Och det är framförallt vardags och tävlingslydnad och lite skojiga trick :-)

2011-09-06 @ 12:38:31
URL: http://flatten.blogg.se/
Postat av: Erika.

Jag tycker att klicker är lättare pga att den förstärker och markerar det beteendet hunden erbjuder. Men ett klick måste alltid innebära en belöning! Exempelvis att hunden erbjuder ett beteende du är ute efter, du klickar i den exakta sekunden och ger därefter godis. Klickern är alltså till för att markera och shejpa beteenden. :-) Inlärning blir så mycket lättare!



2011-09-07 @ 09:48:35
URL: http://flatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0