- Kurs-Dag 5

Det var återigen hundkurs igårkväll, femte gången nu. Tror kursen ligger på ca 10 gånger, så då har vi 5 gånger kvar.. Men jag funderar på om jag ska fortsätta med "del 2" utav allmänlydnadskursen. (Finns en fortsättning) Om hon inte hinner bli jätte duktig tills dess dådå ;D  
Men igår startade vi kvällens kurs med lydnad, visade läxan vi fick och lite sånt. Hon va duktig, lyssnade på mig fast det va valpkurs där och va ett "störande" moment för oss. De började sin valpkurs igår. Men samtidigt så va det en bra sak att de va där, då kunde vi se hur koncenterade hundarna var på oss. Och det gick bättre än jag trodde. Maya bara tjuvkikade på dom lite då och då. Sprang inte dit en enda gång! *Skönt!* Men jag kan även erkänna att hon fuskade en gång på en övning.. Det va när vi skulle hoppa över ett hinder med dom. Då sätter vi dom ned framför hindret, stannar dom, går till andra sidan och ska säga "hopp" så ska de hoppas över. Men jag hann knappt vända mig om när jag kom till andra sidan, förens hon började röra sig mot hindret. Då sa jag "NEJ!" och gick tillbaka och satte ner henne. Och då gick det bättre, så satt hon och invänta på ordet "hopp". Stod t.o.m och vänta i några sek innan jag ropa "hopp". Jag fick även mycket beröm för att jag hade tränat med henne på en övning som kallas "före". Har även tränat på att "stå", som vi hade i läxa. Och har också tränat på stå, sitt, ligg, sitt, ligg, stå, sitt (varierar kommandon) och sen får hon belöning. Hon börjar bli jätte duktig! Fast man kan ju alltid träna saker, så det blir ännu bättre. ;) Men vad säger ni, Lydnadstävlingar nästa???! ;) :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0