Kurs - dag 6

Nej men hallå där.
Igår va det ju hundkurs för 6:e gången och Maya skötte sig fint. Som vanligt ska vi ha otur med vädret med att det ska regna och va busväder hela tiden. Typiskt när man ska vara ute med hundarna. Har varit dåligt väder sen jag började.. :/
Men vi hade ju kurs som sagt, fast det regna. "Det finns inget dåligt väder, bara kläder." Och vi gjorde som vi skulle, och Maya blir lite svårare nu när man ska kräva mer utav dom. Då menas det att man inte ska ge dom godis eller beröm för mycket, hon ska kanske arbeta på några kommandon, sen få belöning. Till exempel: "Sitt, ligg, sitt, stå, sitt, ligg..." Sen ge en mummsbit. Hon skötte sig utmärkt för övrigt, en gång smet hon men hon hade suttit alldeles för länge och va bra trött. Igår provade vi även att hunden ska gå lös, samt slalom. Något nytt.. Vi ska lära oss att använda kroppspråket mycket när man går sicksack. Hundar läser mycket på det. Så, det är bara att öva!
Igårkväll så snarkade hon, så hon va bra sleten efter kursen. Tänk om kursen kunde va 2 ggr i veckan istället! Vad kul det skulle va då ;)


Men ikväll ska jag nog besöka Rambo, saknar min lilla priiiiiins! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0