Hund-Lista

Denna lista är tagen ifrån http://pshundar.se/ 


*Hur kom du in i hundvärlden? -
Jag har alltid varit intresserad utav hund. År 2006 skaffade min familj våran första hund. Den lilla blandrasen (är med på bloggen) och när jag har flyttat hemifrån och skaffat sambo så bestämde vi oss för att ha en egen. 
*Hur gammal var du när du blev med hund? - Den lilla blandrasen skaffade vi när jag var 16 år. Och våran nuvarande skaffade vi när jag var 21. 
*Vad är dina mål med din hund? - Jag har hittat intresset att tävla i lydnad. Så snart börjar våran karriär. Lite finslip och lite mer träning så är vi nöjda.
*Lämnar du din hund ensam hemma, hur ofta? - 5 dagar i veckan. Jag jobbar dagtid, 7-16. Och 11.30 har jag lunch varje dag, eller måndag-fredag. Och sambon jobbar 2 skift (12h), lastbilschaffis. 
*Skulle du låta någon annan träna din hund? - Nej, nja.. Manbrukar ha olika metoder.
*Lämnar du din hund i bilen om väder tillåter? - Ja, det gör jag ibland. 
*Är din hund med på jobbet? Eller vart är din hund när du arbetar/studerar? - Hemma, och ibland på jobbet. Det får vi inte ha egentligen.
*Litar du på din hund? - Ja, det gör jag. 
*Litar din hund på dig? - Ja
*Har din hund några rädslor? - Ja, hon är lite skotträdd. Fick en 3:a på skott när vi gjorde MHt. Och hon är lite skvätten, men det går lätt över.
*Vilka kurser har du och din hund gått på? - Allmänlydnad1, allmänlydnad2 (fortsättning) och Agility. Ska anmäla oss till en tävlingslydnad imorgon och kanske en annan kurs som handlar om kontakt. 


Pick one!

Koppel / Lös - Koppel samhällen, skogen lös!
Levergodis / hemmagjort godis - Hemmagjort
Lydnad / Agility - Lydnad
Freestyle /  Sök - Sök
Drag / Spår - Drag
Långpromenad / Miljöträning - Båda
Renras / Blandras - Beror på.
Hane / Tik - Har endast haft tik, så får säga tik på den.
Privatkurs / Brukshundsklubbskurs - Brukshund-kurser
Träna själv / Träningsgrupp - Båda
En hund / Fler hundar - Flera
Kastrerad / Okastrerad - Beror på hunden
Tävlingshund / Sällskapshund - Båda
Stor hund / Liten hund - Stordjur



Kommentarer
Postat av: Erica

Kul lista, mindre kul med löptik.... och att ni missade tävlingarna var ju supertråkigt!

2012-08-26 @ 20:45:03
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0