Dag 6 – En ras ni inte vill ha

Jani, en ras jag inte skulle vilja ha..??? Jag är inte så himla kräsen så, jag tycker de flesta raser är fina. Många skriver om att de inte vill ha en "kamphund". Jag tycker att det beror helt och hållet på hur och vad du gör hunden till  oavsett ras. American Bulldog, American Pit Bull Terrier, Boxer, Mastiff, Staffordshire Bull Terrier, alla sorters Amstaff etc. De är fina på sitt sätt.. Och som sagt, det beror på vad man gör dom till.

Men om jag ska säga en ras som jag själv inte skulle vilja ha är väl en chinese crested hund eller nakenhundar rent allmänt. De är inte ett dugg söta. 
 

Chinese Crested ↑

Stackars hund, inte undra på att ni fryser... Har ju inge hår på kroppen.. Burr. Och jag tycker det är synd att man måste "klä" hundarna. Jag anser att man kan ha reflexväst, regnkappa eller varma täcken på vintern är helt okej. Det är väl mer normalt. En liten hund i kjol? Jahaa..?! Vilka ideér alltså människor kommer på.


Kommentarer
Postat av: Annika Johansson

Håller fullkomligt med, hundar i kläder är liksom inte min grej och ganska onaturligt. Bara människors påhitt LER God Fortsättning på 2012.

2012-01-02 @ 15:21:44
URL: http://www.bodahojden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0