Dag 7 – Varför har ni hund?

Jag har alltid varit en hundälskare i mina dagar, ända sen jag kunde börja gå, springa och tala. Jag va mycket ute på hundutsällningar som barn med en border terrier tik (vid namnet Emma). Vi höll ihop flera år, vann flera gånger och det mesta och hade hur kul som helst ihop övrigt. Men det va inte våran egen, utan den hunden var min fasters. Fast jag kallade henne för "min" eftersom det va vi som gjorde allt ihop! Hon va till och med min familj till våran sommarstuga och va med oss en del helger.
Jag tjatade och tajtade på mina föräldrar att skaffa egen hund, men det va så mycket då. Pappa är allergisk (emot vissa raser) och lillebror är pälsallergiker. MEN, till slut! 2006 så hämtade vi äntligen hem en egen hund, en blandras-hane. Han är en papillon/Lhas apso blandning. Han blev min ögonsten och är det än idag. Min älskade älskade älskade goding. 

Men tillbaks till "varför-ni-har-hund".
Jag och sambon skaffade oss en egen hund på grund av lite olika orsaker.
* Johannes arbetstider är tråkiga, då blir jag själv hemma varannan vecka.
* Vi behövde/er komma ut mer och röra på oss
* Jag ville ha yttligare en aktivitet. Med bl.a. tävlingar och kurser m. hund (lydnad, spår, agility mm).

Så det är ungeför därför vi skaffade oss en hund. För att även få våran vardag att gå lite enklare och roligare. Så till våren och sommaren så har jag hur mycket planer som helst för lill-tjejen! Önska oss lycka till! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0