MH

Har bokat in ett MH-test på denna lilla fina fröken den 29 April. Eller, jag har mailat allt men hon sa att det inte skulle vara något problem. Det kommer bli kul att se hur hon är på ett MH-test! :) 


För er som inte vet vad MH är
: MH - betyder Mentalbeskrivning Hund och är precis som det låter en beskrivning av hundens och avreaktioner reaktioner på en bana där den testas i olika situationer. Här finns det inget godkänt eller icke godkänt, utan känd mental status för alla hundar som genomgått banan oavsett resultat. Mentalbeskrivning är något alla hundar, som skall tävla i bruksprov måste ha genomgått. Dessutom måste bruksraser samt även en del andra raser ha ett MH för att få registrera avkommor efter hundarna.



Kommentarer
Postat av: Josse

Har också funderat på att göra ett MH test på min kille. Mest bara för sakens skull. Skulle vara roligt att vara med och se hur det går till!

2012-01-29 @ 23:25:36
URL: http://blogg.toshak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0