DAG 6

Igår regnade det, och blåste som fan. Ingen av oss var sådär jätte sugna på att träna hundarna. Men ja, det gick bättre än vi trodde. Och Maya hon sköter sig bättre och bättre. Det jag behöver träna på är att få henne att sätta sig fint UTAN mitt kommando "fot".

Ex: Inkallning - sätter ner hunden, säger att den ska stanna och sen går man några meter för att sedan kalla in hunden. Säger jag "Fot" och står still så sätter hon sig otroligt fint utan mina rörelser. Det måste vi träna på.. På tävlingar så får man lite minus poäng om man har dubbelkommandon. Och samma sak är det på "hoppet". "hopp! Fot!".. Får sluta göra/säga dubbelkommandon..

Men finslip, och mer månadstävlingar så kan vi detta sen! ;D Med månadstävlingar menar jag att det springer/går/tränar hundar ÖVERALLT på klubben. Framför oss, bakom oss, till höger, till vänster osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0