Söndag

Hej på er.
Igår blev det en lyckad älg-jakt. Han som jag fick följa med fick självklart skjuta en kalv. Spännande! Jag fick vara med att se när den föll, när de tömde och när de flådde den. Nu blir jag bara ännu mer sugen på att bli klar med jägarexamen. Jag kände själv när älgen kom emot oss och mitt adrenalin steg och jag har ingen bössa än liksom..
Sen på kvällen lånade jag badkaret hos mina föräldrar ett tag, och jag råkade visst somna där.. Så varmt, och så skönt! Tror jag somna en halvtimme.. Farligt, men fan så gött. Det behövdes! Och efter det så blev det en kväll i soffan och en varm brasa. Och självklart en godispåse+pepsi. ♥
 
Idag fick jag äntligen sova ut. Iallafall till 9.30, men det var en drummel som ringde inatt och stre som tusan! Tack för den liksom. När jag steg upp så hade jag int i huvet, jag tog 2 alvedon och tog en promenad. Gick över ganska snabbt. Och sen så blev det en liten snabbträning med hundarna och Malin. Har nya kort som jag ska lägga ut. Men jag har laddat hem ett program (bildprogram), så nu ska jag försöka lära att lägga in mitt namn på bilderna så inte någon kan "sno" dom.  Så jag har lite att göra i em/kväll! ;) Eller om jag tar det imorgon... Ash, det spörs.
 
Nu ska jag iallafall pyssla vidare här, och sedan ska jag se om vi ska ut och åka lite. Ha en bra Söndag. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0