Torsdag

Kan börja med att säga att det verkar som att vi börjar komma upp i dom kilona på hundmaten jag vill för att få hem det. Vad roligt! Jag menar, bara för att vi kan komma över 700 kg så är det inte köpstopp. Men minst 100 kg, och jag vet att vi lätt kommer upp till 300 och kommer redan nu ha "få" köpa det för det billiga priset. Så, komigen nu alla hundägare. Häng på nu! Det är bra mat för din hund!
 
 
Annars idag så är det Torsdag. Och idag så är mina planer så att det ska bli storstädning i hela huset. Jag började lite smått igår med köket och hallen för att då slipper jag/vi städa ALLT på Lördag eftermiddag. Så idag siktar vi in oss på att få iordning över-våningen. Lägga in rena kläder i garderoben, byta sängkläder, få undan lite annat bröte som ligger och donar. Och apropå städning, äntligen så är de klara med städningen i huset. Alltså, urstädning av Johannes föräldrars grejer. Så det som är kvar får vi göra vad vi vill med! Gud vad skönt att äntligen få känna att vi kan göra lite vad vi vill istället för att det ska vara massa skit kvar som vi inte ska ha. Men så blir det när de har haft huset som "förråd". De har bara sig själva att skylla. Men tycker det är tråkigt att det ska drabba oss, eller rättare sagt mig. Johannes är för snäll för att säga ifrån tror jag ^^. Men ändå, de är klara och vi kan äntligen börja pyssla med det VI vill. Och jag har SÅ mycket planer! :D Ujujuj..  
Nej, men tillbaka till "städ-schemat". Övervåningen idag skrev jag. Och sen lite i vardagsrummet och badrummen imorgon, och handla lite mat och godsaker som ska va till Söndagen. Ta lite "pö-on-pö" för jag tror att jag kommer vara ganska seg efter en (nästan) en hel dag ute på barmarks-SM så jag kommer inte orka allt för mycket. Sen ska jag försöka klämma in lite hund-träning någon utav dagarna.. Hon behöver också aktiveras, inte bara jag och husse likspm. Och på Lördag så får vi ta dammsugaren och moppen. Sen så är det bara att invänta gästera och den stora dagen på Söndag. Min födelsedag ju! ^^
 
 
Nej, back to work. Bara EN tidig morgon kvar innan helg.
Åååh, ge mig en utomlandsresan typ NU.


Kommentarer
Postat av: Erica

Så kul, både med foder och med att få fixa hemma! Nästa gång får du komma ner på hundhelg här=)

Svar: Ja, faktist. Jag har väntat över 1 år på att svärföräldarna ska städa ur sitt j**vla bröte. Gah! Ja självklart! När var hur? ^^ Jag är på! :D
Sara

2012-10-04 @ 13:21:04
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0