Fel upptäckt på iPhone 5

Förra veckan så skrev jag ett inlägg om den nya bra iPhone 5 som kommer till Sverige - läs här
 
Men när jag kikade runt på Aftonbladet så fann jag detta. ↓
 

Efter ett år av rykten lanserades Iphone 5 och om man ser till försäljningen är den en given succé, eller? Nu kommer rapporter om att det är långt i från alla som är lyriska över sitt köp.

I måndags skickade Apple ut ett pressmeddelande där de berättade om sin största och mest lyckade lansering i historien: Sagan om Iphone 5. Men trots en glittrande lycklig fasad döljer det sig en hel del problem – något som köparna av den första laddningen telefoner fått erfara.
Vad är det då för problem? Sajten Ars Technica gick igenom flertalet supportforum för att ta reda på felen och det visade sig att det gällde allt från långsamt wifi till ljusläckage i skärmen och en helförvirrad automatisk medhjälpare. För att inte tala om alla de klagomål som Apple fått för sin nya karttjänst.
Självklart är det inte ovanligt att nya produkter i början av sin livscykel har en del fel, särskilt om fem miljoner enheter såldes bara första helgen. Men tänk om en procent av dessa har någon typ av fel – så innebär det 50 000 defekta telefoner... När det kommer till felen så har flera användare rapporterat att de har problem med att koppla upp telefonen mot ett skyddat wifi-nätverk. Antingen så blockas mobilen helt sonika, eller så blir hastigheten otroligt begränsad. AppleCare ska tydligen vara medvetna om problemet.
Med Iphone 5 gjorde sig Apple av med glasbaksidan och ersatte denna med aluminium: Resultatet blev en tunnare och lättare telefon – som inte skulle gå sönder lika lätt. Men tydligen så upplever flera användare att aluminiumet är mycket lätt att repa och enligt AllThingsD är den definitivt inte lika tålig som stålet på Iphone 4/4S och de skriver att kanterna är särskilt känsliga.

Ljusläckage och lösa delar
Ett annat problem som användare tar upp är att det tydligen kan finnas ett litet ljusläckage i Iphone 5. Det är LED-ljuset som lyser igenom en liten springa där kanten av fronten möter aluminiumskalet. Defekten märks tydligen bara under riktigt mörka förhållanden. Något som däremot måste vara mer irriterande är skrammel och flera personer har nämligen fått en telefon som verkar ha en skruv lös. Enligt vissa uppgifter rör det sig om att batteriet inte sitter ordentligt på plats, medan andra menar att ljudet härstammar från kamerans komponenter.
De flesta problem kommer troligtvis vara lösta inom en snar framtid, men det måste vara otroligt irriterande om man kastat ut (motsvarande) tusentals kronor – och sedan får en defekt produkt.

Trots detta – hur många här kommer skaffa sig telefonen nu när den landar i Sverige?


Källa
: http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/2730_flera_fel_upptaeckta_i_nya_iphone_5#xtor=AD-500-[prisjakt.nu/pryl]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[] Man kan även få se en film hur Ifixit har gjort ett test  – se filmen som finns på länkan ovan)


Egna ord: Hmm... Tur att jag väntar ett tag till med köpa en ny telefon. Den jag har nu fungeeeerar ju faktist om jag tänker efter ;) Man vill ju ha bara för "ha:andets" skull OCH så har jag haft min i 1,5 år nu. ^^ Min lilla bebis duger gott och väl ett tag till och så länge den vill hålla sig vid liv såklart! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0