Lördag

Imorse blev det ingen sovmorgon som jag hade önskat. Jag var snäll och följde med Malin till Lindesberg för att hon skulle ställa sin hund. Inte kalven denna gång, utan Harry - en dobermann. Kallt, blött och blåsigt! Men jag var så snäll och erbjöd mig att följa med, så jag får väl kalla mig för dum? ;) 
Men när vi äntligen kom hem så blev det en storstädning här hemma, tände även kaminen för att få lite värme i huset. Skönt! Vad är bättre än en brinnande kamin i denna kyla liksom?
 
Och ÄNTLIGEN har vi börjat med altanen. Bara några månader för sent.. Sommaren är ju slut och då kan man inte sitta på altanen, hallå liksom?! :b Men bättre sent än aldrig, eller? 
Nu så har Maya och jag tagit soffläge, husse är inte hemma så det är bara vi + katten. Ska ta mig min godispåse, cola och duntäcket samt slå på slö-faktorn. Men först - rasta doggis. Ha en bra Lördag. Kram. 
 
Jag säger: "Maya, ska vi ta kvällsturen nu?"
Maya: *lång suck..* och sedan vänder bort huvet.. 
 
Trött hund? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0