Måndag, ny vecka och ny start

Ja, som med alla Måndagar. Alltid nya starter på nya arbetsveckor för en del. Vi som jobbar det vill säga ;p
Men igår blev det väldigt dåligt bloggande. Får Lördag och Söndag blev lite mycket saker.. På Lördagkväll så blev det vara i Skarped hela kvällen. Och sen på natten kom jag och älskling hem vid 02.00 tiden, och vid 8.00 (egentligen skulle vi upp vid halv 7, men jag skulle vara sur hela dagen!:P) ringer väckarklockan för då var det dags att gå upp och för att dra sig iväg till Motala. Jag va inte social på ditvägen, jag sov.. Kom inte ihåg när jag somna, men jag minns att vi kom till Örebro iallafall ;p Vi va bara där under dagen, men det räckte kan jag lova. Mina skor och byxor va inte dom finaste, fick nästan sitta naken i bilen när vi skulle hem. Patrik skulle dit och se om han kunde få med sig en bil hem, vi la 2 anbud. Och ingen bil fick han, han va nog ganska besviken faktist. Men vadå, den jag la bud på (åt han!) hade 60 anbud på sig liksom. Hur stor är chansen att dom skulle ropa upp mitt namn då? (Y) Men ja, vi åkte hem utan bil. Patrik såg inte så glad ut på hemvägen, men det gick över. Jag härja lite med han bara! Men när vi kom hem, så blev det en lång och varm dusch. Jag frös som fan, men det va nog för att jag hade varit ute hela dagen. Så blev det tv, sen sova. Va inte bara frösten av mig, trött som fan va jag med.

Idag har jag bara hunnit med att arbetat, och lagat mat till mig och Patrik. Han gå dagtid. så han har lunch vid halv 12, 12 tiden denna vecka. Ska väl strax börja göra lite sysslor. Mamma gav mig i uppgift att hålla koll på blommorna, va social med Foppa (han är ju ensam i det stora huset) och ta in posten (och på verkstan) medans de är borta. Sen ikväll så kanske det blir tacos.. Beror på kalrn kommer hem, kanske bjuder hit lite vänner som ska äta också. Får se som sagt, kvällen har inte kommit än (: Men nu ska jag bege mig väg och göra mina andra sysslor så jag får ta det lugnt, och så jag känner att jag har hela min dag avklarad! :) Ha en bra dag, så kanske jag återkommer ikväll om tiden och lusten finns. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0