Jag måste berätta för er..

... att Maya har blivit tjock! När vi åkte in till djursjukhuset med henne i Söndags så tog vi hennes vikt. Hon vägde nästan 36 kilo! WTF, vad ställd jag blev!! Hon vägde 31 i December på höftröntgen... Det är "bara" 4 månader sen.

Men jag har mina aningar. Jag körde PRIIMAs färskfoder ett tag (hon höll vikten bra), sen tog den maten slut och jag köpte KLASS fäskfoder och gav samma mängd som jag hade gjort med PRIIMAs färskfoder. Och hon har fått KLASS under vintern, så jag antar att det antagligen var mer fett och sådant, var en "fetare" mat. Har inte kollat upp det riktigt, men jag tror det. Hon fick sina promenader, sina aktiviteter, träningar etc. Så vi har inte direkt varit förslappade..
Men vi har återgått till PRIIMA för 2-3 veckor sen, och efter Söndagens bravader har jag även minskat i maten. Så snart är hon o toppform igen. Fredag den 13e April ska hon få ta bort stygnen, sen är det bara att tuta och köra igen! Måndag är det dag 2 utav kursen, och nästa Torsdag är det dag 1 av Agility. Längtaaaaaaar!


OCH, jag kommer öppna 2 nya kategorier som kommer handla om Maya.
En om Lydnad del 2, och en annan som ska handla om Agilityn (Agility för nybörjare, startar 12e April).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0