Tisdag

Hejhejhej.
Igår blev det en lugn dag, var fortfarande seg efter helgen. Men Maya blev trimmad igår, söt som vanligt ;) Blev inte så stor skillnad ifrån förra gången (: Så jag tog inga bilder. Men jag träffade världens gulligaste vovvsing. En flatt-valp! Åh gud så söt, nu vill jag ju ha en egen liten valp-bebis! Jag är såld, så J kan glömma ordet "nej" ;)
När vi kom hem blev det soffläge, jag höll på att somna så jag var tvungen att ta en promenad för att liva upp både mig och hunden. Sen blev det läggdags tidigt. Tänkte läsa lite i jägarböckerna, men jag somnade ifrån det. Får läsa lite idag istället om jag orkar. Tänkte eventuellt ta träningspass med lydnad med hunden efter jobbet. Jag har som mål att vara med i minst en lydnadstävling iår, och jag har ju "bara" finslipet kvar. Det är fasiken "finslipet" som tar längst tid att läras/slipas till! Linförighet (vi kämpar för fullt!), läggandet (ja, lite till så "sitter" det superbra!) och ställandet (ja, det börjar närma sig "okej").
 
Men tidigare i år (i vintras rättare sagt) ringde jag en herre angående jägarexamen, och denna herre skulle höra av sig om det blev något.. Vi var för få antal som var intresserade just då. Men nu när jag frågade runt lite så berättade 2 andra att dom ska gå för han om det bli folk. Får ringa han igen och fråga hur det blir. Jag vill ju! :) Jag läser på egen hand för tillfället, men jag tror att jag lär mig mer om man får gå på kurs för det. Då koncentrerar jag mig bättre när det är liksom inte hemma. När man är hemma så har man mycket annat att tänka på (: 
Ajja, får väl se. Ska ta fram hans nummer och ringa efter frukosten. Nu vill jag ha detta klart. Jag vill börja jaga "pippi"! Annars tar jag en intensivkurs, men dom kostar ju så förbannat mycket ;p Några fler som vill vara med och ta jägarexamen btw? För er intresserade? :) Hör av er.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0