Måndag

Worki-tajm.. again! ;) Och denna vecka är en vecka med 5 normala arbetsdagar. Och det är vi inte riktigt vana med här på jobbet. Hahaha! Senaste veckorna så har vi haft 3&4 arbetsveckor bara. Men nästa vecka, då blir det långledigt igen! Det ska bli skönt.. Otroligt skönt. Då hinner man vila upp sig lite mer (:

The fucking weekend.
Fredag; Då blev det en tur till Örebro, skulle storshoppa på Biltema men tyvärr så fanns det typ ingenting av det jag ville ha OCH så är Johannes otroligt duktig på att stressa på mig så jag glömde ungefär resten som jag skulle ha. Fick med mig några småsaker.. Sen åt vi på Jensen's och njöt av maten. Oxfilé liksom, hallå!? Sen drog vi hem. Eller ja, vi han faktist hem före henne. Hon var ju hos "farmor" medans vi var borta.
Lördag; Vaknade tidigt, tog ut Maya på morgonpromenixen och sen åkte jag till Bovik för att få Maya trimmad(klickbar länk). Efter det en promenad med Alice. Sen hem för att städa huset och solade. Och drog även hem till mor och far för att kolla in deras nya husvagn. Så nu vet jag vad jag VILL ha tills utställningarna framöver. Mohaha! ;) Sen blev kvällen lugn, blev film och chill! Tog oss även tur med bilen för att leta efter alla skogens djur, men som vanligt finns det inga när man väl är i skogen.. Så vart fan är dom?!
Söndag; Morgonpromenad igen, sedan bar det iväg till brukshundklubben för att kolla på Lydnadstävlingen som var här i Hällefors igår. Och sedan hem till mor och far för lite käk. Gott! Sen efter maten så drog vi till kullberget och gick där i 2 h (skatt-jakt!). Och Maya blev skapligt trött, backarna var hårda att springa upp och ner i. Men efter det drog jag, Maya och Johannes till Sörälgen så hon fick leka med ChalleBalle (svärmors golden). Ojojoj vad roligt de kan ha! Och sen s hann honvila i några h innan det var dags för "hundpromenaden". Och ja, ni kan ju gissa själva om någon var trött igår kväll ;) Haha!

Som ni märker, en lagomt lugn helg. Inte allt för stressigt. Men på Lördag, så är det dags får den första utställningen. Är redan lite halvt nervös... Har redan börjat tänkt på vad som ska göras och inte. Och det som MÅSTE göras UTAN problem är att hon ska kunna gå ut och i sin Canvasbur. För den har hon faktist lite problem med... :/ Så det ska vi träna på under veckans gång iallafall!

BBL my sweeties.


Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

sv: Ja, det ska bli riktigt roligt! :) I Borås är det båda dagarna!

Vart är det du ska ställa? :)

2012-05-07 @ 14:28:48
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/
Postat av: Emelie o Nova

sv: Okej! Kul! :)

2012-05-07 @ 18:39:54
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0