DAG 6

Kursdagen va igår, men har inte hunnit med att skrivit något förutom nu. 

Jag måste faktist börja med att skryta om min underbara hund! Som ni kanske vet så finns det en skjutbana i närheten utav brukshundklubben här. Självklart är det mycket skjut-träningar nu innan älg-jakten. Maya är lite skott-rädd, fick en 3:a på Mh:t (http://saruupullan.blogg.se/2012/may/maya-mh.html). Men jag tror att hon börjar växa ifrån det, för hon brydde sig inte alls speciellt mycket. Vi tränade på som vanligt och försökte leka mer och så. Hon lyssnade när skotten kom men 5 sekunder senare så var svansen uppe och viftade som vanligt! Duktiga hund! ♥

Igår fick vi även träna ställande. Läggandet börjar ta sig bätte och bättre, nu är hon seg i ställandet istället. Så det är ställandet vi ska träna in till nästa gång. Då fick jag ett tips att jag har hennes favorit leksak BAKOM henne och går 2-3 meter och säger "stå". Tvärstannar hon (någon annan för va med och se) så får hon ta leksaken och leka, om inte så blir det inge belöning helt enkelt. Myckte lek, och klapp så funkar Maya super bra. Igår var jag superstolt över henne med allt vi körde. Apporten satt fint, inkallningen okej (blev något snesitt), läggandet är snabbare än det brukar. Så ja, snart kan vi nog ta en tävling! ;) En till provapå tävling.. Träna träna träna! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0