DAG 5

Denna gång ar det mycket bättre.
 
Vi är 5-6 st som går denna kurs, och denna gång har vi delat upp oss. Alla är på olika nivåer liksom, den ena har kommit längre, den andra har kommit ännu längre, en del är helt nybörjare osv. Så nu är vi 3 stycken som försöker få pli på våra hundar och har kommit hyfsat lika långt i utvecklingen och så är vi nästan jämngamla.
 
Igår så körde vi lite gemensam uppvärmning, sen körde vi en och en. I början gick det "sådär" bra för mig och Maya, för det finns en skjutbana i närheten av klubben, och tror ni inte att dom hade övning just när vi skulle komma ut? Jo, och Maya är lite skotträdd.. Men vi försökte leka bort det alla som va på planen, och försökte få henne på humör igen. Det gick bra, då körde vi en snabbis bara innan vi tog en liten vilo-paus.
Efter pausen så gick nog bra för alla igår tror jag! Dom hade slutat skjuta och Maya fick sina "snabba" läggande, samt ställande i slutet av träningen. Och när man är på topp så ska man ge sig.
Fan vad roligt det är när det går bra! ^^ Hoppas det fortsätter såhär.
 
Nu kommer det vara långt till nästa träning, så vi bestämde att vi 3 tjejer (Malin, Emma och jag) skulle ta en träningsdag ihop. Frågan är bara när, men det återstår och ser :D
  



(tagna med min iPhone)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0